Freitag, 24. Juni 2011

Türkçe Olimpiyatları

Cengiz Semercioğlu
Cengiz Semercioğlu
Önceki akşam Haliç Kongre Merkezi'nde yapılan Türkçe Olimpiyatları'nın jürisindeydim, bir yanımda Erkan Petekkaya, diğer yanımda Zara vardı...
Sinan Çetin, Yeşim Salkım, Burak Kut, Gökhan Kırdar, Ahmet San jürideki diğer isimlerdi...
İşte izlenimlerim...
- Ahmet San aramızdaki en titiz jüri üyesiydi... İnce ince hesap yaptı, topladı, çıkardı öyle verdi oylarını. Hatta Erkan Petekkaya, "Bir sonraki seçimlerde anketleri Ahmet San yapsın" önerisini getirdi.
- Organizasyon kusursuza yakındı. Sahnede ve arkasında kim ne yapacağını çok iyi biliyordu, yabancı sunucular bile işlerini çok iyi yaptılar. Tek eksiği sahnenin görselliği zayıftı...
- En büyük alkışı Sinan Çetin aldı... Fettullah Gülen'e adıyla teşekkür ettiği ve "Neden hâlâ yurtdışında olduğunu anlamıyorum" dediği için...
- Egemen Bağış törene yarım saat geç gelerek politikacıların geç kalma geleneğini bozmadı.
- Benim favorim Bosna Hersekli Şejla, Cerrahpaşa'yı söyleyen İngiliz kız ve Tacikistanlı Yunusov'du. İngiliz kız ilk üçe giremeyince jüriye bozuldum...
- Erkan Petekkaya aynı anda dizisinin sezon finaliyle Kanal D'deydi. Dizinin sezon finalinde neler olduğunu kendisinden canlı canlı dinledim.
- Gecenin yıldızları Gana'dan gelen siyahi Karadeniz halk oyunları ekibiydi... "Karadeniz'in Gana bölgesinden" esprilerine neden oldular. Benim diyen Karadeniz ekibiyle başa baş oynarlar. Seyirci de uzun süre ayakta alkışlayarak haklarını teslim etti zaten.

Neden jüri oldum...

"Ooo yüzde 50'nin etkisi mi", "Ne işin var orada" sataşmaları gelmese olmazdı zaten.
Kulak asmıyorum bunlara.Başından beri Türkçe Olimpiyatları'nı önemsiyorum, 9 yıl önce ilk başladıklarında kendi aramızda da tartışmış, sonunda ilan ve haber desteği verme kararı almıştık Medyatava'da...
Bu yüzden yeni keşfetmiş değilim ben Türkçe Olimpiyatları'nı, geçtiğimiz yıllarda da davet edildim.
Türk dili ve kültürünün Şili'den Endonezya'ya, İngiltere'den Kenya'ya dünyanın dört bir yanındaki gençlere ulaşması önemli.
Bu yüzden jüri olmayı, 'kim ne der' diye hiç düşünmeden kabul ettim.
Cengiz Semercioğlu, Hürriyet