Dienstag, 28. Juni 2011

9. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları Muhteşemdi

Yavuz Bülent Bakiler
Yavuz Bülent Bakiler
Uluslararası 9. Türkçe Olimpiyadı İstanbul'da, Sütlüce'de Haliç Kongre Salonu'nda yapıldı. Türkçe Olimpiyatlarının Şiir Yarışmasına ben de jüri üyesi olarak davetliydim. Çok büyük kongre salonuna girdiğimde, önce davetliler dikkatimi çekti. İstanbul'da, çeşitli belediyelerin hazırladıkları kültür programlarına 40-50 kişinin geldiğini gördüğüm-bildiğim için, bu son Türkçe Olimpiyatlarının 1.500 civarındaki dâvetlisi, beni hem çok şaşırttı, çok da sevindirdi. Program başlayınca, sahnenin de çok iyi hazırlandığını gördüm. Okunan şiirler, söylenen şarkılar-türküler, düzenlenen oyunlar ve takdimler kusursuzdu. Zaman zaman, gözlerimin yaşardığı da oldu. Yani gece, tek kelimeyle muhteşemdi.
Diyarbakır'ın büyük vatanperver evladı Süleyman Nazif'in bir tesbitini hatırladım: "Türkçe, milletimizin iskeletidir!" diyordu. Necip Fazıl da aynı kanaatteydi: "Bir milletin edebiyatı yoksa, o millet de yoktur!" inancındaydı. Bu mütefekkir şairlerimiz, neden böyle söylüyorlardı? Çünkü edebiyatın temel malzemesi dildir. Dil olmazsa edebiyat olmaz. Bir milletin edebiyatı yoksa, o millet yok hükmündedir. Dil ve millet olmazsa din de olmaz. Dil, millet hayatımızda her zaman bir şahdamardır.
Biz, tarih boyunca, büyük devletler, büyük imparatorluklar kurduk. Dünkü devletlerimizin zamanla yıkılıp gitmelerinin sebepleri arasında, Türkçemizin, edebiyatımızın yeterli miktarda yaygın hale gelmeyişi de vardır.
Uluslararası 9. Türkçe Olimpiyatları dolayısıyla, yurdumuza 130 ülkenin Türk okullarından bin öğrenci geldi. Dünyanın 130 ülkesinde Türk okullarının açılması, tamamen Fethullah Gülen hocaefendinin gayretleriyle oldu. Kabul etmeliyiz ki, İmparatorluk devrimizde de, Cumhuriyet hükümetleri zamanında da dünyanın 130 ülkesinde Türk okulları açılmadı. Türkçe bugünkü gibi yaygın hale getirilmedi. Bu mükemmel gelişmeyi, milletimize, devletimize Fethullah Gülen Hocaefendi kazandırdı.
Ben, Türkiye'de ve Türkiye dışında, bilhassa yeni kurulan Türk Cumhuriyetlerinde, bu okulları büyük bir dikkatle inceledim. Bu okullar üzerine, TV ekranlarında 5 ayrı program sundum. Onlardan Işığın Gülleri diye bahsettim. Işık, müsbet ilimlerdir; o okullar da milletimizin yüz akı olarak müsbet ilimlerin gülleridirler.
Bizim inancımıza göre Fethullah Gülen Hocaefendinin sevap defteri, ebediyyen kapanmayacaktır. Onun, etrafındaki arkadaşlarıyla birlikte, devletimize, milletimize, Türkçemize kazandıklarını yarınki tarihler yazacaklardır.
İstanbul'da yapılan Türkçe Olimpiyatlarının 9.'sunda Gürcistan asıllı bir kız öğrenci, Mehmet Akif Ersoy'un bir şiirini çok güzel okuyarak birincilik kazandı. İkincilik, Arif Nihat Asya'nın bir şiiriyle, Azerbaycan Türklerinden bir kız öğrenciye verildi. Yarışmanın üçüncüsü Necip Fazıl Kısakürek'in şiiri ile Belarus okullarından gelen bir erkek öğrenci oldu.
Türkçemizi, dünyanın 130 ülkesine yayan ve dünyanın en güzel bayrağını 130 ülkede dalgalandıran Fethullah Gülen Hocaefendiye minnettarlığımı ifade ediyorum.
Yavuz Bülent Bakiler, Türkiye