Mittwoch, 27. Juli 2011

2 milyon dolarlık ahlaksız teklif

Ergenekon davası tanıklarından Engin Bağbars, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Fethullah Gülen Hocaefendi hakkında aleyhte tanıklık etmesi için kendisine birileri tarafından 2 milyon dolar teklif edildiğini söyledi. Bağbars, teklifi kimlerin yaptığını mahkemede açıklayabileceğini söyledi. Ergenekon Terör Örgütü'nü deşifre eden gizli tanıklar içerisinde bulunan, ancak daha sonra kimliği basın yolu ile deşifre edilen Bingöllü Engin Bağbars, devlet içindeki Ergenekoncuların kendisini zorla mafyalaştırmak istediğini belirtti.


'PARAYI BİNGÖLLÜ İŞADAMI VERECEK'

Kendisine son dönemlerde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Fethullah Gülen Hocaefendi hakkında gerçekdışı beyanlarda bulunması için 2 milyon dolar teklif edildiği iddiasında bulunan Engin Bağbars şöyle konuştu: "Bana bunu teklif eden bir kişi değil, birkaç kişidir. Parayı da Bingöl'deki bir iş adamının vereceğini söylediler. Para için kimseyi satmam, yalan dolan ifade de vermem dedim. Gerekirse bu isimleri Ergenekon mahkemesinde açıklayacağım. Beni öldürmek isteyen, her an öldürebilir. Bu saatten sonra da bildiklerimi konuşacağım beni de öldürsünler. Ben Allah'tan başka kimseden korkmam. Can güvenliğim olmadığı için 3 Ağustos 2011 tarihindeki Ergenekon mahkemesine gitmeyeceğim. Amaçları benim mahkemeye gidip aksi ifade vermem ve bu dosyayı da bu şekilde kapattırmaktır. Gitmeyeceğim, çünkü can güvenliğim yok."

OTELDE 'DİNLEME'

Kendisinin bir dönem 'Ergenekon' yapılanması içerisinde olduğunu söyleyen Engin Bağbars, o dönemde birkaç resmi görevlinin kendisine otel açtırtıp dinleme cihazı koydurmak istediğini belirtti. "Bana otel açıp içine dinleme cihazları koyacaklardı. Oradan da dinlediklerini bize bildireceklerdi. Biz de şantaj yapıp onlardan para alacaktık. Ben buna karşı çıkarak 'Ben buraya cihaz sokmam' dedim" diyen Bağbars, kendisine yapılan teklifleri kabul etmeyişi sonrasında büyük baskı altına alındığını dile getirdi. Ergenekon davası tutuklularından Muzaffer Tekin'in sağ kolu olarak bilinen Gökhan Başoğlu ile tanışmasından sonra yapılanmanın içerisine girdiğini ifade eden Bağbars, "O dönem bize verilen silahlı ve silahsız eğitimde, yediğimiz ve içtiğimizin içine ilaç atıyorlardı. Yediğimiz ve içtiğimiz ile canavarlaşıyorduk. Gösterilen hedeflerin hepsi bizim düşmanımızdı. Gidin vurun, öldürün deniliyordu" açıklamasında bulundu.

'SAĞLAM ADAM' ARIYORLARDI

Ergenekon yapılanmasının 'Rahşan affı' olarak bilinen Ecevit affı ile güçlendiğini belirten eski gizli tanık Bağbars, şu ifadeleri kullandı: "Ergenekoncular o afla birlikte özellikle cezaevlerinden çıkan 'Mafya babası' diye tabir edilen kişilerle irtibata geçerek kendilerini kabullendirdi. Kabul etmeyenleri de tekrar cezaevlerine gönderdiler. Güvenilir, sağlam adam arıyorlardı. Ben de o dönem İstanbul'a geldim. O esnada Muzaffer Tekin'in sağ kolu olan Gökhan Başoğlu benimle temasa girdi. Ergenekoncular beni devlet adı altında mafyalaştırmak istedi. Yanlışlığımın farkına varıp ayrılmak istediğimde komplolar düzenlediler. Arabama uyuşturucu yerleştirip cezaevine attırdılar."

CAN GÜVENLİĞİM YOK

Kendisine yapılan tüm baskılara rağmen bildiklerini söylemeye devam edeceğini kaydeden Engin Bağbars, "Sayın Başbakanımız'a suikast yapılacağı bilgisini ben verdim, ama bugün benim koruma talebime bile cevap verilmiyor. Benim nefes almamı engelliyorlar" değerlendirmesinde bulunarak, tehditler aldığını, devletin kendisini bu süreçte koruması gerektiğini belirtti.

Yeni Safak